4 Trends voor kleine bedrijven in 2018 | B2 BusinessLening - Zakelijke Leningen
<< Terug naar Blog
  • 2018-01-05

     

    Welkom in het nieuwe jaar! 

     

    Met snelle veranderingen op het gebied van technologie, de grotere populariteit van online winkelen en de groei van het aantal freelancers is de vraag hoe 2018 uw kleinbedrijf positief zal beïnvloeden. Waar moet u op letten en waar moet uw kleinbedrijf zijn voordeel uit halen?

     

    Hieronder volgen de vier trends waar kleinbedrijven in 2018 op moeten letten:

     

    1. De continu toenemende aantallen mensen die telewerken

     

    Bronnen als FastCompany voorspellen dat in 2020 meer dan 50% van alle werknemers telewerkt. Dat betekent dat in 2018 de weg naar deze voorspelling geplaveid zal worden.

     

    Volgens YouGov Omnibus-onderzoek in het Verenigd Koninkrijk kan momenteel 54% van de kantoormedewerkers telewerken, waarvan volgens het rapport 30% daarvan vanuit huis productiever is dan vanuit het kantoor.

     

    Onderzoeken hebben uitgewezen dat vertrouwen en wederzijds respect waarschijnlijk de reden zijn dat bedrijven de gewenste resultaten behalen, in tegenstelling tot micromanagement.

     

    Telewerken is een win-winsituatie.  Werknemers kunnen vanuit het comfort van hun eigen huis werken en hun werk aanpassen aan hun privéleven en werkgevers kunnen besparen op overheadkosten, zoals kantoorruimte. 

     

    Volgens Small Business Trends wil 90% van de kleine bedrijven in 2018 nieuwe mensen aannemen.  Wees niet verrast als deze vacatures zich richten op telewerkers.

     

    2. Richten op millennials

     

    In 2020 zal de arbeidsmarkt voor 40% uit millennials bestaan. Dit betekent dat er een grote verandering zal ontstaan in de manier waarop bedrijven proberen nieuwe talenten aan te trekken en hoe werknemers hun werkgevers kiezen.

     

    Zoals we in een vorig artikel al schreven, is de tijd waarin een bedrijf simpelweg een vacature plaatst met daarin de voordelen van het bedrijf en de compensatie voor de werknemer om zo talenten aan te trekken al lang voorbij.  Millennials hebben veel meer nodig dan dat.  Millennials zoeken zin en richting.

     

    Terwijl veel bedrijven hun reclame richten op het aantrekken van klanten, kunt u nadenken over wat millennials willen zien.  Bedrijven die in 2018 hun pijlen op millennials willen richten, zullen zich toespitsen op betekenis, zin en cultuur, zoals de werknemerssteun die bestaat binnen de organisatie. 

     

    Wilt u meer weten over wat millennials willen?  Lees ons artikel over waarom sociaal kapitaal de beste vorm van kapitaal voor uw bedrijf is.

     

    3. Gepersonaliseerd en hyperlokaal adverteren

     

    We leven in een tijd waarin onze smartphones altijd precies weten waar we zijn en wat onze voorkeuren zijn. Er is dus geen excuus meer voor bedrijven om hun advertenties níet te personaliseren voor hun klanten.

     

    In 2018 zien we hoe hyperlokaal adverteren nieuwe hoogtes bereikt voor de manier waarop kleine bedrijven hun klanten vinden en bereiken.  Van wijken tot specifieke demografieën, adverteren wordt extreem gepersonaliseerd en relevant.

     

    We zullen minder ongerichte advertentiepogingen, willekeurige reclameposters en nietszeggende pixels op websites tegenkomen.  In plaats daarvan zullen we meer goed geïntegreerde advertenties zien die niet invasief zijn en daadwerkelijk interessant zijn voor de klanten.  We zullen gerichte advertenties zien die op een manier zijn opgesteld en verspreid onder klanten die natuurlijk voelt en niet opdringerig.

     

    Vergeet algemeenheid, word specifiek.  Bereik uw klanten en spreek hen direct aan.

     

    4. Hoe u uw kleinbedrijf kunt financieren

     

    De bevindingen van een recent onderzoek van Microsoft over trends voor kleine bedrijven in 2018 laten zien dat bijna de helft van de eigenaren van een kleinbedrijf die mee hebben gedaan aan het onderzoek zeiden dat hun grootste uitdaging voor 2018 de non-stop veranderingen en vooruitgang in de technologie zou zijn.  De op twee na grootste uitdaging vormde het budget. 

     

    Als het aankomt op het financieren van kleine bedrijven en financiële trends voor 2018, dan is de grootste wervingsmogelijkheid en -trend voor kleine bedrijven via crowdfunding.  De afgelopen jaren is crowdfunding een belangrijke bron geweest voor kleine bedrijven en in 2018 zal de populariteit van crowdfunding alleen maar toenemen.  Houd uw ogen open.

     

    Met betrekking tot andere financieringsmogelijkheden in 2018 blijven traditionele banken moeilijk voor kleine bedrijven, omdat het lastig is om daar leningen af te sluiten.  Daarom is het belangrijk om een financier te vinden die u kunt vertrouwen en die de ins en outs van het runnen van een klein bedrijf begrijpt. 

     

    Bij B2 Businesslening hebben we leningen voor kleine bedrijven makkelijk gemaakt.  Onze aanvragen voor leningen voor kleine bedrijven kunt u online of via uw smartphone regelen.  Er is geen papierwerk en u hoeft niet uren in de rij staan.  Aanvragen kosten u slechts een paar minuten en zodra ze zijn goedgekeurd, krijgt u het werkkapitaal dat u nodig hebt de volgende dag.  Zo makkelijk is het.

     

    Op een voortvarend 2018 voor u en uw bedrijf!

     

    Meer mooie verhalen en tips op ons blog

     

    Wilt u weten hoe B2 BusinessLening uw leven gemakkelijker kan maken?  Bespaar nu tijd en ontdek hier meer! 

     

     
    Categorie:

    Entrepeneurschap