Hoe ziet de toekomst van de detailhandel eruit? | B2 BusinessLening - Zakelijke Leningen
<< Terug naar Blog
  • 2017-11-07

     

    Een paar maanden geleden berichtten we hier over hoe Amazon de supermarktketen Whole Foods had gekocht, en waarom Amazon zo graag een plaats wilde veroveren in de fysieke detailhandel. 

     

    Afgelopen september kondigde de Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom aan dat ze een conceptstore zonder inventaris wilde openen in Los Angeles.  Klanten komen niet langer naar de winkel om rond te kijken, maar om producten te laten bestellen door persoonlijke stylisten.  Klanten kunnen in de winkel ook online bestellingen plaatsen, die ze later op de dag komen ophalen. 

     

    De manier waarop we winkelen is aan het veranderen en als eigenaar van een Mkb is het goed om eens na te denken over hoe de toekomst van de detailhandel eruit ziet.

     

    Niet meer dan een winkelpui? 

     

    Deze nieuwe Nordstrom conceptstore zonder inventaris is eigenlijk een moderne variant op wat postorderbedrijf Argos al jaren doet in Groot-Britannië. 

     

    Argos heeft bijna 850 winkels, waar klanten naar binnen gaan om in een catalogus met meer dan 1,500 pagina's met producten te bladeren.  Als de klant een keuze heeft gemaakt, vult hij/zij de productnamen en catalogusnummers in op een formulier en overhandigt dit aan de kassamedewerker. 

     

    Vervolgens worden de producten uit de voorraadruimte achterin gehaald en naar de klant gebracht. 

     

    Een supermarkt zonder kassa's?

     

    Naast de aankoop van Whole Foods heeft Amazon dit jaar ook haar eigen fysieke supermarkt, Amazon Go, geopend in Seattle. 

     

    Het bijzondere van Amazon Go is dat er geen enkele kassa in de winkel te vinden is.  Alles wat de klant nodig heeft is een Amazon account en een Amazon Go app. Daarna kan hij naar de winkel gaan, pakken wat hij nodig heeft en er vervolgens zo weer uitlopen.  Betalen gebeurt via de app.

     

    Banken zonder vestigingen?

     

    De detailhandel is niet de enige sector die focust op nieuwe technologie en de behoeftes van de hedendaagse consument.  Als het gaat om het financieren van uw bedrijf en het aanvragen van een lening, hoeft u ook niet meer naar uw dichtstbijzijnde bank te gaan om daar in de rij te wachten of een afspraak te maken, bergen formulieren in te vullen en een dikke stapel financiële documenten in te leveren voor uw aanvraag. 

     

    B2 BusinessLening is een financiële dienstverlener zonder fysieke vestigingen, die is opgericht om Mkb's te helpen met zakelijke leningen die online kunnen worden aangevraagd, zonder bergen papierwerk.  Binnen een paar minuten weet u waar u aan toe bent en het geld kan al binnen een dag op uw rekening staan. 

     

    De behoeftes van de hedendaagse klant 

     

    De klant van vandaag wil niet alleen het gemak en de privacy van online shoppen, maar ook onmiddellijke voldoening. 

     

    Terwijl er bij online winkelen nog steeds dagen tot weken moet worden gewacht op de bezorging, bieden de nieuwe Nordstrom conceptstore en Argos de snelheid die de klant van vandaag verwacht.

     

    Klanten hoeven niet langer te wachten met hun aankopen tot het weekend of er snel achteraan te gaan tijdens de lunch of na het werk.  Klanten kunnen online winkelen op kantoor of in de trein en hun aankopen even later ophalen. 

     

    Hoe kunt u binnen uw Mkb voordeel halen uit deze vooruitgang in de detailhandel?  Hoe kunt u uw klanten meer gemak bieden?  

     

     

    Meer mooie verhalen en tips op ons blog

     

    Wilt u weten hoe B2 BusinessLening uw leven gemakkelijker kan maken?  Bespaar nu tijd en ontdek hier meer! 

     

    Categorie:

    Entrepeneurschap